9.5.15

Drömmen

Vi åker igen. Stipendiet är beviljat. Jag ska vara gästforskare på ett universitet i södra Chile. Familjen kommer med. Drömmen är att hyra ett litet hus uppe på en av kullarna i fiskebyn där jag var för snart tre år sedan. Drömmen är att mina barns (och min mans) ögon skall öppnas så att de kan se den där andra världen med egna ögon. Drömmen är att jag själv ska få uppleva den där otroliga känslan som jag hade då senast. Känslan av detta är ingen dröm, inget jag inbillar mig, detta finns på riktigt, en verklighet bortom det skrivna ordet, en verklighet bortom elektroniska skärmar. Den finns. Den förtjänar inte att inte vara en del av min familjs medvetande, frånvaroproducerad i vår moderna verklighetsuppfattning. Nej den finns fast den just nu känns som en dröm.

Hoppas vulkanerna låter oss åka. Newen, Mehuin.

4 kommentarer:

  1. Nämen åh! Grattis!!! men men men... när?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutet av året! Vi ska nog hinna Slowfooda en hel säsong innan vi åker iväg! :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Grattis till att drömmen blir verklighet!! Vilken superchans för er, jag vet ju att du längtat efter det här.

    SvaraRadera