16.5.15

Veckomeny nummer 3 - so long baby!

Här försöker jag nu plita ner en veckomeny för övriga familjen nästa vecka. Själv ska jag ner till Helsingfors på kurs och kommer således inte att kunna följa det här schemat till punkt och pricka. Men jag vill i alla fall slutföra min kostomställningsutmaning, om inte annat men för att ha de flesta recepten samlade på en plats. Så försöker nu febrilt plita ner en plan och dessutom översätta den till spanska så att au pairen har något att syssla med medan jag och den yngsta svirar på i storstan. Jag satsar inte på att detaljera frukost och kvällsmål den här veckan utan enbart den varma maten. Varsågoda:

Måndag

Lunch: Vege-Quinotto från dagen innan

Middag: Köttfärsbiff, kokt potatis, morotsskrap


Tisdag

Köttfärsbiff, stekt potatis

Middag: Köttsoppa från söndagens lunch


Onsdag

Lunch: Köttsoppa (ja, jag gör en enorm sats....)

Middag: Polenta-Fiskpinnar, potatis, morotskrap 


Torsdag

Lunch Broccolisoppa

Middag: Broccolisoppa med rosmarincitronmarinerade kycklingklubbor (nej, jag gillar inte kycklinguppfödningen, men nu var det här ett lätt alternativ)


Fredag

Lunch broccolisoppa 

Middag: Pizzamuffins med saltkött och soltorkade tomater


Lördag; 

Lunch: Nässel/spenattorsk (sandt.nu)

Middag/Kväll: Kyftpotatisar i ugn med kvarblivna kycklingklubbor (stort paket).


Söndag

Lunch: Lasagne

Kväll: GF/MF pannkaka med äppelbananmos



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar