14.5.15

Dagens träning och jordning

Så var man igång igen. Hämtade just gratis gödsel frå  häststallet här bredvid. Helt galet att det är problemavfall för dem och de betalar för att bli av med det och stallet ligger mitt i stans trädgårdstätaste område. Hur mycket dyr gödsel köper folk hem då man kunde bilda ett naturligt kretslopp här lokalt.

Nåväl, får väl vara glad att ha min guldgruva för mig själv. På hösten ska jag komma ihåg att hämta hem ett lass så att vi har färdigt brunnen gödsel på våren. Nu hade jag tänkt göra varmbänk men insåg att det krävs lite mer insatser än vad jag har tid för så grävde istället ner lasset djupt ner. Vet inte om det fungerar.

Den här nya odlingsplatsen är i skuggigare laget så är inte säkert på att det kommer att fungera. Men vi får se. Har lovat en bänk åt barnen med morötter, rädisor och ärter. De andra två blir kanske potatis.

Nu tillbaka till jobbet. Inte tid för slöande just nu!

Ah och dotter fick just i sig sin veckoranson av probiotika då hon låg med huvudet upp och ner i en av lådorna och smaskade mull. Sķönt att det är tredje barnet så man kan ta sånt med ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar