9.2.15

Seriestart: Gissa produkten!

Såja, nu efter att ha sagt att jag inte har tid för det här och efter att ha använt en hel dag till att komma åt några skyddade artiklar (arrgh att inte vara direktuppkopplad till universitetsnätverket!) och definitivt inte ha tid för det här, tyckte jag att det var dags att introducera en serie blogginlägg här på bloggen som ska heta "Gissa produkten".

Ni får ingredienserna och 24h. Sedan får ni bilden på vilken produkt det är. Sorry, jag är ju inte kommersiell av mig så jag kommer inte att lotta ut något till vinnaren. Moder jord må tacka mig för den goda gärningen. Here we go:


Den första gåtan är två olika märken av samma sorts produkt. Gissa vilken:

Produkt 1: Vassle av färsk mjölk, vatten, mjölk, laktos, vegetabiliska oljor ( (rybs, solros, encell). fiskolja, vitaminer (A, D3, E, K, tiamin, riboflavin, niacin, pantotensyra, B6, biotin, folsyra C), mineralämnen (kalium, järn, zink, koppar, jod, selen, mangan) taurin, inositol, nukleotider.

Produkt 2: Vatten, skummjölk, laktos, vegetabilisk olja (palm, raps, kokos, solros) avsaltat vasslepulver, emulgeringsmedel (sojalecitin), fiskolja, olja från Motierella alpina, maltodextrin, L-fenyalanin, taurin, inositol, nukleotider (adenosis 5-monofosfat, cytidin 5-monofosfat, guanosin 5-monofosfat, uridin 5-monofosfat), L-histidin, L-karnitin, mineralämnen (natrium, kalium, kalcium, järn magnesium, zink, job, koppar, mangan, selen), vitaminer (A, D, E, K,C tiamin, riboflavin, niacin, b6, folsyra, biotin, pantotensyra).


Varsågoda, kommentarfältet är ert!

2 kommentarer:

  1. Ost? :) /Pia

    SvaraRadera
  2. Det är så mycket vitaminer och mineraler tillsatt, och själva produkten ska likna fett (oljor) och mjölk så jag säger någonslags mjölkersättning för babysar. /Susanne

    SvaraRadera