3.2.15

Felnärda

Jag har snart läst ut boken Malcomido om den argentiska maten. Det är horrorläsning framtill sista kapitlet. Men så kommer ljuset, ekogårdar i norr. Och jag tänker att det låter helt rätt och blir bara så glad. Glad att det faktiskt finns de som ser klart och har lyckats fixa ett gott liv åt sig själv och omgivningen. Sen är jag ledsen resten av kvällen över världens blindhet.

Inte är det lätt inte.

Ska se om jag kan sammanfatta vad boken tar upp en annan dag. Som sagt horror, vill inte äta varken kött eller grönt frå Sydamerika mer (om det inte kommer från ekogårdar då). Hur ska jag överleva framtida resor till vårt andra hemland?

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vet.. Jag har problemet att jag vill äta ayurvediskt, men har insett att då måste jag ta med typ all mat när vi reser till min mans land.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar använda taktiken: "vill inte veta". Men nu vet jag... Nästa gång blir det det la feria ecologica...

      Radera