29.8.13

Disney prinsessor för lika lön




Jag känner igen mig i mångt och mycket i det här klippet. Men vill änd säga att jag tycker att målsättningen är snedvriden. Vi lever i en f*cked up world, det är ett bistert faktum. Eller vad säger du om "fracking", om miljögifter, om besprutningsmedel som dödar bin... Som enskild person ser man inte att man är en del av det spelet, men det är vi, i det nuvarande systemet är vi en del av det...Ska vi kvinnor bidra till att f*cka up den här världen ännu mer genom att fortsätta detta "rat race"? Eller ska vi söka vår inre styrka och visa vägen mot något nytt som kanske inte är lika destruktivt som det som vi letts in i under de senaste år-hundradena/-tiondena? Jag skulle så gärna säga åt flickan i filmen, screw them, they are so not worth it. And go for something diffferent.

Det är kanske ändå inte "money that makes the world go around". Eller det behöver inte vara det, i en alternativ värld. Tänk solen, tänk magnetfält, tänk månen, tänk inre styrka... tänk herreminjee utan för boxen för en gång skull. Vi befinner oss i en återvändsgränd - dags att göra en helomvändning!

Men vilken är den då? Varför klarar inte jag själv heller av att bryta mig fri?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar