29.5.13

Middagar på tomt kylskåp

Det blev favvo i repris idag. Jag vaknade på morgonen och insåg att det inte finns annat än hönsbuljong till middag idag. Nåväl, mor i huset slängde på sig lenkki-kläderna, tog diskhanskarna i ena handen och en plastpåse i den andra och sen ut på morgonlänk. När jag sprungit tillräckligt lång hittade jag sedan både kirskål och nässlor.

Gjorde en kirskålsomelett till frukost och en nässelsoppa för kvällens middag innan jag slängde mig på cykeln och cyklade med racer-fart till min forskarkurs i Brändö. Bara 15 minuter försenad, men med maten färdig till kvällen. Ganska bra för en vanlig sketen onsdag.

Ikväll fick jag ta två rundor till, för ungarna hade ju förstås blivit inspirerade av min morgon-hurtighet. Förvånad hur bra flickan orkar springa. Antingen är jag ur form, eller så är hon stafettkarnevalens blivande stjärna.

Imorgon morotssoppa. Men det utan morgonträning eftersom våra egna är alldeles för skrala ännu... Morötter, ingefära och kokosmjölk finns, så det blir säkert gott!

Så sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar