25.5.13

Några snabba reflektioner

Det är mycket nu. Jag hinner inte riktigt med. Inte nog med att trädgården exploderar medan solen gassar och regnet lyser med sin frånvaro (läs: vattna, vattna, vattna...) dessutom har jag en massa bollar i luften.

Igår kväll lyssnade jag på Sanna Ehdin i Helsingfors. Det var verkligen en ren och skär njutning att få höra hennes insikter. Mycket av vad hon sa var inget nytt. Men att höra någon säga de där sakerna är alltid mer effektivt än att läsa om dem någonstans.

Konklusion:
1. Jag ska börja be. (i form av meditation, högst antagligen)
2. Jag ska börja springa igen. (haha hur länge har jag inte lovat mig själv att ta tag i saken!)
3. Jag ska dricka ljummet vatten med kokosolja mer regelbundet.
4. Det är kanske slut på mjölken för min del, också den opastoriserade ekomjölken. :-(
5. Jag ska definitivt börja bearbeta mina tankemönster.

Jag kanske skriver mer om vad Sanna berättade en annan gång. Men som sagt just nu exploderar allt runt omkring, har också hunnit marschera mot Monsanto idag (hejaheja!), men nu är det punkt nr 6 som gäller: jag måste sova tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar