15.9.13

MIN musik

Oj det är länge sedan jag tagit mig tid att njuta av sådan musik som jag njuter av. Jag har liksom fastnat i barnpopträsket, lärt mig Arne Alligator utantill och rimmat tillsammans med Sås & kopp i deras medryckande melodier.  Och har det inte varit barnmusik så har det varit hubbens musik, ibland bra, andra gånger inte min stil, men har inte haft mycket val i bilen. Alternativt det som spelats på radion, vilket ju inte är så häft det heller. Inte konstigt att jag känt mig deppad.

Nej basta!

Vart försvann MIN musik? Den som fyllde mig med välbehag och glada minnen?

Här kommer den, ett urval. Skrapar mig i huvudet och försöker komma ihåg...


Den här sången är så full av härliga minnen från djupaste djungeln i Ekvador, och full av minnen från salsa-golvet. Det spritter i bena och smilbanden när jag lyssnar på den här!



Dulce espera, la maldita primavera! Jissus vilka minnen från 17. våningen i El Golf. Livet var annorlunda då...



Den här filmen såg jag när jag var förälskad på distans. Killen i filmen påminde om min "passion mortal" idag även känd som "the hub".


En sång med mycket kärlek på distans inbakad i mina minnen....


Fortsätter på Brasilien-minnen... e pao e pedra...


En sång med ljuva minnen! Vem vet, inte du... vem vet, inte jag! Du är en saga för god för att vara sann, det är en saga i sig att vi funnit varann (no shit!).


Tribalistas! Say no more... Rio, Florianópolis, Santiago (eller Vitacura) flyger förbi i mina minnen!

Louise Attaque... från en tid då jag ännu kunde försvara mig på franska!

Temazo! Och bra film dessutom. Violeta Parra - Arriba quemando el sol.


Och så till sist, Chiles nationaldag till ära, den som är på kommande inom några dagar...
Det kan inte finnas något mer Feel Good än det här!!! Galeón español! Gileeee!






1 kommentar:

  1. Vad roligt att få höra "din" musik! Det tycker jag är jätteintressant faktiskt ;) OCh dessutom verkar det låta riktigt i min smak. Det här ska jag lyssna på idag, när arbetet inte kräver så hård tankeverksamhet, då kan jag omöjligen ha distraherande ljud omkring mig.

    SvaraRadera