6.1.15

När Slow Food blir Fast Food

I lärarbanken för alla medborgar/arbetarinstitut har jag lagt in att jag kan hålla kurs i snabblagad Slow Food för småbarnsfamiljer. Och ja, i teorin och praktiken kan jag det. Kruxet är... just det... tiden! Medan jag jobbar dubbla shift här hemma och med jobbet (dvs dottern sköts i huvudsak av mig) existerar inte lyxen att lova hålla kurser med nytt innehåll. Vågar inte ta på mig ansvaret att planera och genomföra något som jag ännu inte gjort. Så fast hur gärna jag skulle vilja ställa upp så är svaret tillsvidare nej, senare. Nu på vårterminen kommer jag därför att fokusera på sånt jag hållit om förr, två gästföreläsningar i kursen om etik i företagen relaterat till mina doktorsstudier och två kurser söder om stan i hur man bakar naturligt utan mjölk, gluten, och socker. Men det betyder inte att jag inte kan planera nytt medan jag är i farten. Dessutom behöver ju jag mer än någonsin slow fast food just nu för att få vardagen att flyta. Så nu då feng shui rensandet är på slutrakan för denna gång så förbereder jag returen till 'the fast lane'. Här ligger nu 4 kg linser och kikärter I blöt. Imorgon åker linserna I 1 liters påsar in I frysen och kikärterna kokas innan även de hamnar där. Voila, slow/fast lins/böngrytor, färdiga på 10 minuter när det kniper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar