4.1.13

I transition

Här sitter jag nu, in transition mode, som man skulle säga på engelska. I mitt gamla arbetsrum, hemma i lägenheten, den mysiga lägenheten där vi byggt upp vårt liv i Finland. För några dagar sedan var jag ännu ute i min globetrotter-värld, den jag blivit så van att leva i. Den där internationella multikulti miljön, omringad av de andra, jag utomjordingen, de andra i sin hemmamiljö.

Om några dagar bär det av tillbaka till rötterna, upp mot Österbotten. Spännande och pirrigt på samma gång. Hittills har flytt alltid betydd att jag tagit ett steg mot något nytt. Denna gång blir det ett steg mot både nytt och gammalt. Där det nya och gamla möts. Därför är det både spännande och pirrigt. Håller mina nya vingar i den gamla miljön? Den som lever får se.

Men nu ska jag sluta transitera och istället försöka bota jetlaggen med några timmars sömn, innan det blir morgon igen. Långt före gryningen! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar