13.1.13

Veckoslutsgodis

Detta var mysigt detta veckoslut:

-Dottern kom äntligen fram till Buu-radion och fick berätta långa hadiranger om det bästa med 2012. Tydligen tyckte hon att det bästa med 2012 var att hon lärt sig och simma och fått mjölka kossor. Det var nog bland det bästa jag varit med om också.

-Träden har varit alldeles fantastiskt fina, mera rimfrost på grenarna för varje dag som går. 

-Igår gjorde vi samma promenad som jag gjorde i juni förra året, längs med stranden, den där kvällen då jag plötsligt insåg att min gamla hemstad nog inte är så tokig trots allt. Precis som då så var den promenaden alldeles, alldeles underbart vacker. Medan vi stod nere och tittade på gräsänderna försvann plötsligt molnen och solen sken upp det vackra vinterlandskapet. Jag tänkte, det finns någon mening i allt detta. Att vi just idag, vår första lediga dag skulle få se staden i en sådan glans - det var magiskt!. 

-Pulkkabacken, skridskoturerna, picknicken vid lusthuset ovanför tullhuset. Alldeles för härligt alltså.

- Att hela familjen bara myser och har det skoj. Som en andra honungsmånad. Senast hade vi en liknande känsla i vårt lilla studentbostadskrypin i Esbo Centrum. Precis som då känns allting så magiskt och helt enkelt rätt. Otroligt att det kan bli så. Man blir nästan rädd att uttala orden, men nej, jag är inte rädd längre, utan jag gläds av det vackra i stunden och njuter av det magiska ögonblicket.

Det här blev ju nästan för smörigt ens för denna blogg. Men nej, låt gå. Det kanske gläder någon stackare att se att vi har det bra just nu. Delar med mig av det goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar