22.1.14

Införskaffning av redskap

Jag behöver en till mjölkkanna för att kunna alternera mellan varven. Har nu googlat fram mig till denna väldigt intressanta danska sida med en massa roliga köksredskap: Hjemmeproduktion

Tänkte köpa lite jogurt- och creme fraiche- kultur på samma gång. Och kanske en silduk dessutom. Habegäret ordentligt triggat....skulle inte glassmaskinen vara så ofantligt dyr så skulle jag även överväga den....

Om det finns någon annan här i regionen som behöver en mjölkkanna eller något annat som säljs på sidan, hojta till, så sparar vi lite på postkostnaderna.

Mjölkkannan kostar under 300 svenska kronor, för fyra liter. Jag kontaktade just en finsk fabrikör som ville ha 56 e  + 7,40 i frakt för 3 liter. Alltid lika förundrad över att allt ska vara nästan dubbelt så dyrt här i jämförelse med annorstädes. Förespråkar ju det lokala, men hur kan det vara så dyrt?!?

2 kommentarer:

  1. Lustigt att du hittat sajten också! Den är bra, men dyr. Jag hittade den för snart två år sedan och tyckte precis samma sak, fina grejer men dyra. Då lekte jag med tanken att öppna en motsvarande sajt för att kunna erbjuda samma sortiment men med lägre priser åt kunder här. Men den drömmen förverkligades aldrig. Hoppas du får nån med dig att sambeställa med, jag står över den här gången :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men med tanke på att Finland är ännu dyrare och frakten faktiskt var hälften av den finska (för ett paket med 5 kannor istället för 1!) så var det ju faktiskt billigt...

      Radera