24.6.14

De överlevde!

Galna jag odlade glatt upp mina odlingsplättar just innan vi åkte på en drygt två veckor lång semester. I sista stund bad jag grannflickan ta hand om bevattningen ifall det blev torka. Tomaterna snabbhärdade jag i hela två dagar innan de åkte ut i krukor, tog mig en stund att få dem placerade så att de skulle få max med sol och värme samt vatten då det regnar. Eftersom det mesta var under jord då vi åkte hade jag inga förhoppningar om att lyckas. Men se vad som väntade på mig då vi kom hem. Det här och så en del ogräs som jag delvis rensade bort igår kväll medan övriga familjen hejade på Chile i fotbollsvm. Underbart med mylla under naglarna igen. Och alltid lika förvånad att jag lyckas få något att växa - jag är ju inte precis någon expert på området....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar