27.2.14

I väntan på boar-hormoner...

Det blir nog inget boande den här gången. Det tycks inte finnas hormoner för sånt. Istället utforskar jag en massa annat intressant som jag inte haft "tid" för innan mina två tidigare förlossningar. Har kommit in på mycket intressant litteratur som jag vanligtvis (och fortfarande) klassificerar som huu-haa. Men ack så spännande och intressant, speciellt just nu då det snart är dags att se ett nytt liv födas till denna värld!

Har också haft ganska fullt upp med det här med långsamt leverne (vilken paradox!), både då det gäller att tillreda bränslet för den livsstilen (ja, det FÅR ta tid, men det ÄR bort från något annat) och att skrapa ihop finansiering för att under året genomföra några intressanta projekt här i grannskapet. Idag levererade jag inte mindre än fyra stycken stipendieansökningar till diverse fonder med deadline imorgon. Har känt att det måste bli gjort innnan jag åker in och föder. Så nu var det gjort. Det andra vi också hann med idag var Bamse på bio. Har också känt att det måste vi hinna med under sportlovet, men då sjukdomen kom emellan.

Kvar på listan är fortfarande mina två forskningsartiklar som är nästan inskickningsfärdiga, saknar bara finslipning, lite gamla stipendier som måste redovisas för och sen ja... det där boandet då...Få se om jag hinner... Det skulle vara behövligt, speciellt som vi hamnat skjuta upp städerskan två gånger nu pga sjukdomar i huset. Och så bävar jag mig för att gästrummet-slash-arbetsrummet är i så bedrövligt skick... jag menar snart kommer långväga hjälpen hit och jag hade faktiskt tänkt att rummet skulle vara i skick tills dess. Men ser ni hormonerna vill inte den här gången - så är det nu bara. Eller kanske de ännu vill... om jag kommer rätt ihåg så satte det värsta fejjandet igång riktigt på slutrakan. Kanske det är det... tiden är inte kommen ännu.

Men sova - det är skönt i alla lägen, tror jag ska ta och njuta av det nu! Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar