18.4.13

Jaime Oliver hos Skavlan

Kanske alla andra tv-tittande Nordbor redan såg det här. Men jag satt och packade porslin förra fredagen och hade ingen aning om att Jaime Oliver satt hos Skavlan och pratade om hur viktigt det är att vi värnar om småskalighet och närproducerat när vi köper vår mat.

Titta här: Skavlan del 12, runt 12 minuter.


Jag brukade tycka att Jaime Oliver var en onödigt hypad kock. Men jag är faktiskt smått impad av hans engagemang, speciellt gällande skolmat, eller mat till barn i allmänhet. En riktig vardagshjälte i mina ögon.

Om ni inte sett det än kan ni ju ta och kolla in hans Tedtalk här:



Och min egen Jaime Oliver gjorde en sjukt god "cazuela de ave" igår, som vi åt idag igen. Lyx, två kvällar utan att behöva stå vid spisen. 

En liten lustig anekdot. Berättade åt barnen att vi ska ha burritos imorgon. A tittade på mig och undrade vad det är för åsnemiddag. Så kan det gå om man har spansktalande ungar som inte är inkomna på texmex-specialiteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar