15.12.12

Tillbaka till verkligheten

Idag har jag hållit en två-timmars föreläsning. Om ett ämne som jag tycker om. Första gången jag presenterade det här var jag otrygg i min roll. Rädd att mitt budskap skulle tolkas fel, rädd att lägga fram idéer som skulle få mig att verka konstig.Inte tas på allvar...Jag valde då att endast tala om vissa delar av vad jag hade att berätta.  Andra gången jag presenterade en nyare version av samma ämne var jag igen osäker, ny publik, nya åsikter att ta i beaktande. Vad kommer de att tänka om mina tankar om detta...Nu tredje gången såg jag fram emot att få presentera och höra vad min nya publik tycker och tänker. Testa mina idéer, se om någon annan tänker något liknande.Och vet ni, det gick riktigt bra. Bäst hittills. Jag tror att mitt budskap var klart, och att de andra kunde relatera till mina ord, t.o.m. tänka nya tankar, som de kanske aldrig tänkt förr. Deras tankar väckte också eftertanke hos mig. Det var inspirerande.

Jag talade om det goda livet... helt så där försiktigt, utan att de lade märke till det först. Jag tror att de tyckte om det. Jag gav dem vägkost att tänka på. Sig själv, sin identitet, och förhållande till natur och miljö. Det känns bra. Att vara i balans i ord och mening.

Nu tar jag helg! Ska köra lite bilar med mina barn. Grannen lånade oss just en stor kappsäck med småbilar från 80-talet. Det ni, det är grejer det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar