3.12.12

Pånyttfödelse

Jag har prövat på att blogga i flera omgångar och jag måste erkänna att jag tycker om att blogga! Men mina två tidigare bloggar har till sist uppslukat för mycket av tankeverksamheten uppe i hjärnkontoret och därför är de lagda på is. Dessutom tyckte jag inte ens själv om vad mina tankar fick mig att plita ner på papper. Det var som om bloggarna och min hjärna var i maskopi, de ville inte släppa mig, inte fast hur jag själv ville fokusera på det vackra. Ändå slutade det i en lång kakofoni av kritik till höger och vänster och domedagsprofetior som jag är ganska säker på att ingen vill läsa på daglig basis. Så jag lade av. Tvärt. Fattade beslutet på bara några minuter, och klippte av banden.

Paradoxalt nog var det så att jag egentligen just precis i det ögonblicket hade massor som jag ville skriva om. Massor av upplevelser och fina tankar som jag ville förmedla. Men ibland måste man ta en paus för att komma igen. Ibland måste ta ett steg tillbaka för att kunna se klart. Jag är fortfarande inne i den processen. Men ändå vill jag börja skriva igen, kanske inte lika ofta och inte lika intensivt som tidigare. Men jag vill berätta om mina goda tankar och om mina upplevelser som fått mig att tänka på det sätter, för att förhoppningsvis via mina ord hjälpa andra som funderar på liknande saker att våga hitta rätt i sina egna tankar.

Jag har nämligen länge känt att jag lever ett liv mellan två världar, en yttre värld som gör mig bara frustrerad och olycklig och en inre (fantasi-)värld som fyller mig med värme och hopp inför framtiden. När jag slutade blogga för en månad sedan hade jag just bestämt mig för att fokusera på det som gör mig lycklig. Jag valde att bejaka roten till det goda och låta ödet ta hand om resten. Sedan dess har jag för var dag som gått känt mig alltmer övertygad om att mitt val var det enda rätta. Tillsvidare har det valet bara fört mig in på andras historier om "det goda livet", jag har sett, hört och fått ta del av otroligt vackra och inspirerande livshistorier i en värld fylld av motstånd i form av attityder och nedärvda strukturer. Men istället för att gripas av hopplöshetens vånda har jag låtit mig inspireras av alla dessa vackra berättelser. Det är min dröm att i framtiden kunna leva ett liknande liv. Därför kallar jag min pånyttfödelse inom bloggvärlden för "Roten till det goda livet" - en blogg om det goda i livet.

Följ med på min resa om du vill veta mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar