27.12.14

She came to me!

Igår såg vi E.T., hela familjen. Barnen fick lära sig vem den knubbiga hårlösa varelsen är. Om det finns någon film som är en klassiker så är det väl E.T. Jag var först lite fundersam om fem-åringen skulle klara filmen, kom inte exakt ihåg hur hemsk filmen var mot slutet. Men det gick bra, vi grät en skvätt då E.T. dog (och återuppstod).

Men det jag tar med mig från den filmen nu var scenen då killen i filmen skrek desperat "he came to me, he came to me". Just precis så desperat kände jag mig när dottern åkte upp till intensiven och de fyllde henne med en massa slangar, sladdar och sprutor innan hon ens blivit ett dygn gammal. She came to me!!! Get off her!!! Usch vilken känsla. Som tur löste det sig efter bara ett dygn och vi kom oss hem några dagar senare. Men den där känslan: she came to me!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar