16.11.13

Leker med tanken, men nej, i alla fall inte ännu

Idag blev jag igen tillfrågad om jag inte funderat på att ge mig in på kostrådgivning, riktigt professionellt. Igen hörde jag hur man skulle behöva hjälp i transitionen från en standard diet till en mer ekologisk och tillsats-/sockerfri kost, som dessutom är gluten- och mjölkfri. Jag erkänner att jag besitter en hel del visdom inom det ämnet och ibland känner jag också hur det river i mig då jag vet att jag besitter kunskap inom ett ämne som kunde på riktigt hjälpa folk till ett hälsosammare och kanske gladare liv. Tänker bara på alla de familjer där barnen lider av astma eller öroninfektioner, eller där barnens temperament tagit kontrollen över familjens vardag. Jag vet en hel del saker om det ämnet, om jag skulle utbilda mig skulle min kunskap bli mer strukturerad och jag skulle få den nödvändiga kompetensen som behövs för att kunna rådgiva andra.  Själv fick jag ju nästan en burnout i transitionen, men känner nu att vardagen lullar på riktigt bra, även på bara riktig mat, som för det mesta är ekologisk dessutom. Jag erkänner också att jag lekt med tanken att skriva ner mina iakttagelser, lärdomar, och recept i bokformat, redan i många år. Men men, som ni kanske märkte på mina senaste inlägg här på bloggen så njuter jag också av den intellektuella stimulans som mitt doktorerande ger mig och jag vet ännu inte vart det kommer att föra mig. För tillfället finns det dessutom bara utrymme för en passion i mina skriverier (utöver bloggandet alltså) och i mitt professionella liv. Så boken och kostrådgivningen får vänta på sin tur, så här i fullmånestider kan jag inte annat säga än att jag låter månen och stjärnorna visa mig vägen.Tills dess fortsätter jag utforska olika lösningar som gör vardagen smidigare i vår lilla foodie-familj! Och i mån av möjlighet så dokumenterar jag mina lärdomar här på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar