29.8.14

Energitjuvsavslutning

Rättesnöret i ett lyckligt liv: syssla med sånt som ger mer än det tar. Håll dig borta från energitjuvarna.

Mitt mantra.

Dags att gå vidare och satsa på det som bör satsas på. Dygnet har bara 24h och däremellan finns en himla massa barnagöra som kräver min uppmärksamhet. Min tid vid datorn är begränsad. Så nu tar jag en paus. Inte för att jag skulle kunna fortsätta att bevisa och motbevisa i all evighet, visst är det skoj också. Men för att jag inte har tid eller ork just nu (läs mitt inlägg om Orkar inte!). 

Nu ska jag istället försöka få klarhet i min egen forskning. Kanske kan jag presentera den på ett överskådligt sätt en vacker dag i något som klassificeras som mer än bara pseudovetenskap. En sak är dock säkert, om jag inte sätter all min minimala lediga tid på det så kommer det inte att ske.


Ha en skön höst alla bloggvänner där ute i stora världen. Njut av skörden, höstsolen, de vackra färgerna och mörkret som signalerar att det snart är dags att trappa ner och gå i ide!

Vi ses på andra sidan (forskningsdimman)!

3 kommentarer:

  1. Det låter klokt, fokusera tankarna på artiklarna nu och låt sidospåren vila. Bon courage! Och tack för diskussionerna igår, vi får återkomma om forskarens vedermödor och inspirationskällor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack själv, det var så skönt att få frigöra sig en kväll!

      Radera
  2. Låter klokt och lycka till!

    SvaraRadera