21.5.14

Idag var en sån dag...

Idag har jag...

... fått känna av hur det känns att vara en tankstation på bensinmacken. Smuack! Oj så det har tankats idag, sjutusans sug. Antar att man får betala för förlorad närhet under de hektiska restaurangdagsdagarna.

...styckat tjur. Ekologisk sådan. Highlander. Börjar nästan drömma om att starka egen köttdisk i stan. En sådan där Bäckerei som finns i var och vartannat gathörn i Tyskland. Nästan var ordet. I övermorgon fortsätter jag. Ännu över 10 kg ostyckat i kylen.

...bokat in en semesterresa till södern. Södern as in Tölö, Helsingfors. Bannemej så skoj det ska bli! Utomhusbad, lekparker med gratis lunch för barnen, vänner, mer vänner och lite mer vänner. Som min man skulle säga: "pXXa que linda la ciudad, oiga!!!". Hehe, the hillbillies are coming to town, watch out!

... Sett Jaime Oliver tillreda en fisk och ärtpaj med "baked beans" på tv (man hinner med sånt tankardagarna) och funderat hur sjutton den smakkombin riktigt fungerar. Och om han inte alls är uppdaterad om de senaste trenderna då hans team informerar om hur low calorie intake den rätten är. 

...Gjort det där vanliga: förberett middag till familjen på ingenting (ryms ju inte in något i vårt kylskåp medan den där tjuren ligger där), dvs lite primörer i form av kirskåls- och quinoasallad samt några överlopps stekta entrecote-bitar, tvättat blöjor (som ännu i skrivandets stund, ca 12 timmar senare ligger och väntar på att bli upphängda inne i tvättmaskin), dammsugat upp ett söndrigt snapsglas (barnen åt blåbär ur dem), hållit köket i någotsånär skick (det tar ju faktiskt mest tid - efter tankandet då).

...inte plockat bort tvätten som stått torr i två dagar redan, inte röjt i alla knutar där bomber slagit ner, inte rengjort illaluktande toaletter, inte bäddat sängar, inte plockat upp efter mina barn (eller mig själv).

Observera ännu att det där sista är vad jag inte gjort, men som på något vis "hör till" hemmamammans obligatoriska dagliga to-do-lista. Icke jag icke. Man måste våga vara rebell, bryta sig fri, leva i röran istället för att rensa den, leva i nuet i dess verkliga bemärkelse.

Ja ni, imorgon ska vi hoppas att kaffe-huvudvärken har försvunnit så att jag slipper den frästelsen. Dag 3 på min detox. So far so good. 

Ajöss och gonatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar