6.7.15

Svar: Freshs kyckling, taco, cheddar sallad

Så var det med den saken. Skulle jag ha valt korvpyttipannan istället för den 'hälsosamma' salladen så skulle jag antagligen sluppit en hel drös med konstigheter.

Maten på Wasa Football Cups spelplan var rent ut sagt bedrövlig. Alternativen var pyttipanna, korv, hotdog eller sen denna sallad. Jag skippade dressingen (biprodukt 1 i förra inlägget) men åt tacosen (biprodukt 2). Man kan ju undra om det faktiskt är nödvändigt att ha färgämnen med i cocktailen. Är ursprungsfärgen på tacos så hemsk att den måste täckas in.

Gällande själva arrangemangen så kan jag säga att det var imponerande hur väl organiserat allt var. Minutprogram på plan och föräldrar som tog turer att dkøta allt. Men man hade alltså valt sånt som hämtar hem största möjliga vinst till serveringen, dvs rent ut sagt skitmat. För sådana småknoddar som våra ungar var detta inte ett problem eftersom mamma kunde hålla koll och enbart ge en glass efter spelen. Men de ungar som var där på egen hand. Ajaj... stackars sockerkänsliga barn.

Om jag hade tid och ork skulle jag anmäla mig till nästa års matkommittė. Men det känns inte riktigt aktuellt just nu i detta livskede.

Men fotbolken var det inget fel på. Säger som yngsta dottern: heja, heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar