27.9.14

Surt sa räven!


Sitter äntligen och kollar in Arbiskursutbud. Oj så mycket intressant de har i år. Jag klickar, klickar, och klickar... tills jag inser att mellan kl 19:00 och 20:00 är jag inte anträffbar just nu. Det är då mjölkmaskinen rullar på som bäst. Så ser jag hur beskärningskursen, nybörjarodlingen, miljövänlig odling, syrningskursen, Hermann Lindqvist, och Gerby-kören får leva ett liv utan mig i höst. Tyvärr. 

Väldigt surt. Precis lika surt som att missa Surtantens kurs i syrning imorse - för att istället delta i en teckningskurs på skolan. Men jovisst, det var bra det med. Speciellt att få följa med hur 18 barn koncentrerat ritade rönnbär i 45 minuter. Det nittonde barnet tog ett stadigt tag om rönnbären och vips var de borta. De flesta på golvet men misstänker att ett eller två slank ner. Lär komma ut hela, sa en mamma som hade erfarenhet av babyn som sväljer mynt. 

Surt var det i alla fall.

Nu ska jag i alla fall klicka hem en födelsedagspresent på Svenska Teatern och en kurs i hormonrubbningar på Arbis, för EN kurs måste ju ändå gå...ja och så Hermann, ifallomatt...Det kostar ju bara en tia.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar