14.6.13

Äntligen!

Slog just huvudet på spiken. Eller hittade min Clondyke-gruva, mitt El Dorado. I två hår har jag hållt på att doktorera. Och i processen har jag bara blivit mer och mer bortblandad. Den här våren har tankarna varit så förvirrade att jag bara skrivit osammanhängade texter. Trodde jag höll på att bli galen. Men så plötsligt slog det mig - social license to operate - det är det jag studerar. Slog in det i sökmaskinen och hittade genast en akademisk artikel från 2012 som säger så här:

"What literature does exist on SLO (social lisence to operate) can perhaps best be described as 'emerging', although the topic is one of growing interest in mining industry and scholarly circles". 

Det mina kära blogganhängare kan kallas för "JACKPOT" för en akademiker som vill komma med något nytt inom ett ämne som anses vara relevant.

Hoppas mina texter blir mer sammanhängande nu.

Tjohopp! Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar