29.6.14

Tiden rusar långsamt framåt

Sedan dottern föddes har jag befunnit mig i en bubbla. Tidsbubbla. Nuförtiden betvivlar jag att man kan mäta tid i exakta termer. Ibland kan det kännas som om en magisk stund av ögonkontakt med min baby är en evighet. Ibland känns det som om jag inte gör något annat än försöker hinna i tid till olika tillställningar. Kan inte förstå vart de senaste tre månaderna försvunnit. Med första barnet var ju de tre första månaderna en evighet. Är det säker att tiden består av 60 sekunder, 60 minuter, 24h, 7 dagar etc.? Kanske tid ändå är mer flytande än så.

Nu har jag fått 6 veckor tid på mig att uppdatera en artikel. Editorn förväntar sig stora strukturella revideringar. Jag bad om extra tid pga min situation. Svaret var minst sagt amusing. För honom är 6 veckor kanske en evighet. Men i min bubbla är det bara ett kort ögonblick, knappt så man hinner blinka.

Spännande det här med tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar